קצת עלי

שלום שמי תומר גפן בן 41, נשוי לאתי ואב למאור וגלי.

מתמחה בטיפול בחרדת נהיגה.

  • מטפל LI-CBT מוסמך 
  • מורה מוסמך לנהיגה
  • מדריך לנהיגה מתקדמת

משנת 2004 אני בתחום הנהיגה והרכב, במקביל לעבודתי כמורה לנהיגה הגיעו אלי לא פעם לקוחות שכבר יש להם רישיון נהיגה אך נמנעים מנהיגה בדרך זאת או אחרת….

תוך כדי תהליך הבנתי שמדובר בנהגים ונהגות שיודעים לנהוג מבחינה תכנית, אך הקושי יושב אצלם על מקום רגשי יותר….. החלטתי ללמוד את הנושא יותר לעומק, למדתי את שיטת הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי בעצימות נמוכה. 

בשנת 2014 הוסמכתי כמטפל  LI-CBT

כיום אני מקבל מטופלים בעלי רישיון נהיגה המפחדים לנהוג.

במקרים נדירים אני מקבל גם לקוחות המתקשים להוציא רישיון נהיגה ומחזק אותם במקביל למורה שלהם לנהיגה.

קצת על השיטה שלי

עד היום מקובל היה לטפל בחרדת נהיגה בשלושה מסלולים: 

  1. שיעורי נהיגה לרענון
  2. טיפול פסיכולוגי/CBT
  3. משוב ביולוגי (ביו פידבק)

מסלול שיעורי הנהיגה

מסלול זה יהיה יעיל אם זוהתה לקות טכנית באופן הנהיגה. המורים לנהיגה מתקשים לזהות לקות טכנית בנהיגה משום שרוב הנמנעים מנהיגה יודעים לנהוג מצוין בתוך העיר, אך מפחדים לצאת לכבישים מהירים. 

מאחר שהמורים לא הבחינו בבעיה מסויימת מבחינתם, הם מודיעים לסובל מחרדת נהיגה “שהכל בסדר” והוא צריך פשוט לנהוג עד שהביטחון יעלה.

מצב זה מתסכל מאוד משום שהסובל\ת מחרדת נהיגה יודע שאומנם בזמן שיעור הנהיגה הם נהגו ללא קושי רק בזכות שהמורה ישב לידם, אך לנהוג לבד הם עדיין לא מסוגלים.

מסלול הטיפול הנפשי

הטיפול מתבצע ע”י פסיכולוג או תרפיסט ורובו מתרחש בקליניקה, טיפול מסוג זה, מקצועי ככול שיהיה בשלב מוקדם או מאוחר יצטרך לפרוץ אל מחוץ לגבולות הקליניקה ולצאת לשטח.

כיום רק מספר מצומצם של מטפלים מוסמכים לצאת לשטח ולנהוג עם הסובל מחרדת נהיגה ברכב שלו.

משוב ביולוגי 

טיפול זה באמת נוגע בנקודות החשובות ונותן כלים לויסות רגשי בזמן חרדה, כמו כן הוא גם הכי קרוב להדמיה של המציאות, אך גם בו מגיע הרגע שצריך לצאת לשטח וליישם את הכלים והיכולות שנרכשו בתהליך.

סיבות אלו הביאו אותי לפתח שיטת טיפול חדשה

היות ובהכשרתי אני גם מטפל וגם מורה לנהיגה, פיתחתי שיטה חדשה המשלבת בין הטיפול המסורתי בחדר הטיפולים (קליניקה) לבין הדרכות נהיגה מעשיות.

שיטת מתגברים על פחדי הנהיגה!

המפגש הראשון הינו מפגש הכירות בו אחוז השיחה יהיה גבוהה ביחס לשאר המפגשים, לקראת סופו נצא לנסיעה קצרה ברכב שלי. בנסיעה זו אאבחן את מקור החרדה. 

תהליך ההתגברות על פחדי הנהיגה מתחיל ברכב אוטומטי אשר מותקנת בו מערכת דוושות כפולות. משמעות הדבר היא שאתם מוגנים ואם חלילה תקלעו למצב מסוכן אגיב במהירות ואקח שליטה על הרכב. כלומר יכול להיות שתרגישו לא נעים, אך זה לא יהיה מסוכן.

הנסיעה הקצרה תאפשר לי לראות, להרגיש ולאבחן את הבעיה. 

לאחר האבחון אבנה ביחד עם איתכם תכנית עבודה ייחודית עבורכם.

שלבי השיטה

שלב ראשון – נהיגה ברכב שלי, עד שיגיע הרגע בו תרגישו שאיתי אתם יכולים לנהוג בקלות לכל מקום, אך עדיין מפחדים לנהוג לבד.

שלב שני – אני מבטל את מערכות  הבטיחות המיוחדות (הרי יש לכם רישיון נהיגה)  ברכב ובכך הרכב שלי הופך להיות רכב רגיל והאחריות לבטיחות שלנו עוברת אליכם.

עובדה זו לכשעצמה מעלה את רמת החרדה לפעמים למשך מפגש אחד ולפעמים למספר מפגשים.

נדע שהשלב השני הגיע לסיומו כששוב תרגישו שאיתי אתם יכולים לנהוג בקלות לכל מקום למרות שאין לי שליטה על הרכב, אך אתם עדיין מפחדים לנהוג לבד.

שלב שלישי – עוברים לעבודה עם שני רכבים. אתם מגיעים עם הרכב שלכם (יש אפשרות לשכור רכב לפי שעה) ואני מגיע עם רכב ליווי מיוחד (דומה לרכבי החירום של כביש 6), נוסע מאוד צמוד אליכם מאחור ומגן עליכם מפני משאיות או שאר רכבים שנצמדים אליכם מאחור ועלולים לסכן אתכם במקרה של בלימה חזקה או נהיגה איטית מידי.

אל דאגה אתם לא לבד, לאורך כל המפגש אנו מדברים בטלפון באמצעות דיבורית. 

זהו השלב האחרון של הטיפול, סיום נכון ומוצלח של שלב זה הינו הורדה הדרגתית של תדירות המפגשים מפעם בשבוע לפעם פעמיים בחודש.

כלומר החלק האחרון של השלב השלישי הוא בעצם מפגשי חיזוק בהתאם לצרכיו של הלקוח.

התהליך מגיע לסיומו כאשר אנו מגיעים למצב בו אתם יכולים לנהוג לאן שאתם רוצים/צריכים בעזרת ליווי טלפוני שלי בלבד, מבלי שאצא איתכם לשטח.

תומר גפן

מטפל בחרדות נהיגה


מטפל בחרדות נהיגה בשיטה שפותחה לאחר 8 שנות ניסיון בתחום הדרכות הנהיגה וטיפול בבעלי חרדות נהיגה שונות

מדריך נהיגה
מורה נהיגה עם התמחות בהדרכת בעלי חרדות נהיגה
מטפל בחרדות נהיגה
למידע נוסף

השם שלך

האימייל שלך:

טלפון:

שיטת הטיפול המשולבת בחרדות נהיגה
  • נהיגה מודרכת מהפגישה הראשונה
  • טיפול על ידי מטפל המתמחה בטיפול בחרדות נהיגה
  • התקדמות מבוקרת וטיפול הדרגתי בחרדות בפועל בזמן הנהיגה
  • אין צורך בטיפול שיחות בנפרד והדרכות נהיגה נפרדות
  • ההדרכות והטיפול מבוצעים על ידי

“לאחר שנים כמדריך נהיגה , מצאתי ששיטה זו מחזירה מטופלים לנהיגה לאחר מספר הפגישות הקצר ביותר” תומר גפן